UNITECH - muligheter innenfor STEM fagene

Jeg håper at dette er av interesse for deres medlemmer som er interessert i nye veier for å bygge en internasjonal karriere.

Nye muligheter for studenter til å bygge en internasjonal karriere – NTNU blir medlem av UNITECH – Søknadsportalen er nå åpen

UNITECH er:

· Et nettverk av fremragende samarbeidspartnere bestående av følgende universiteter:

o Universitat Politecnica de Catalunya

o Trinity College Dublin

o Politecnico di Milano

o Loughborough University

o INSA Lyon

o Chalmers University of Technology · Et nettverk med fremragende industripartnere. For mer informasjon, se UNITECHs Industripartnere.

· En mulighet til å delta i et utvekslingsprogram ved en av UNITECHs universitetspartnere med støtte fra Erasmus-programmet (inkludert stipend og fritak for skolepenger; vær oppmerksom på at den britiske partneren ikke kvalifiserer for et Erasmus-stipend).

· En unik mulighet til å gjennomføre en internasjonal praksisperiode hos en av industri samarbeidspartnerne.

· Coaching kurs ved universitetspartnerne for å forberede deg på ditt opphold i utlandet og for å skaffe verdifulle ferdigheter for din profesjonelle karriere.

UNITECH er åpen for alle NTNU-studenter i studieprogrammer relatert til STEM-fag (Naturvitenskap, Teknologi, Ingeniørfag og Matematikk) som er i sitt 3. og 4. år av STEM-studier ved søknadstidspunktet (dette betyr at du vil delta i UNITECH-programmet i løpet av ditt 4. eller 5. år eller tilsvarende nivå innenfor et Master program).

UNITECH tilbyr et reisestipend på 1000 € for å dekke utgifter knyttet til coaching kurs samlinger. I tillegg har du muligheten til å søke om Erasmus-stipend for studier og praksisplasser i industrien. Under din praksisperiode vil vertsselskapet også tilby et bidrag for å dekke levekostnader.

Etter fullføring av programmet vil UNITECH utstede et Fellowship Certificate til deg. Du vil også få tilgang til et sterkt alumni-fellesskap og et profesjonelt internasjonalt nettverk.

UNITECHs søknadsportal er åpen frem til 15. januar. For detaljerte søknadskrav, vennligst se UNITECH Programdetaljer. For mer informasjon kan du se på UNITECH Programhåndboken for 2024/25.

Hvis du har noen spørsmål, vennligst kontakt wolfgang.laschet@ntnu.no og bruk "UNITECH" i emnelinjen.

Skrevet av Marie Bakke

Publisert 9. november 2023 08:46