Viktig informasjon om Vinterblotet 2020

Kjære Chemikere!

Dette er viktig informasjon og vi ber alle på det sterkeste om å lese alt. I forbindelse med ny informasjon fra NTNU og FHI har vi i styret valgt å gjøre store endringer for Vinterblotet 2020. Rektor har kommet med brev til alle frivillige studentorganisasjoner med sterk oppfordring om å bidra til å stoppe spredningen og dette er ikke noe vi kan ignorere. Det er ekstremt viktig at alle overholder råd gitt fra Folkehelseinstituttet og vi minner om at karantenetid skal overholdes. Vær nøye på håndhygiene og følg andre forebyggende råd.

Hva: Endringer i programmet for Vinterblotet 2020
Når: 11. mars - 15. mars
Annet: Følg råd fra FHI, lenke her

De siste dagene har det vært en stor utvikling i situasjonen angående utbruddet av coronavirus og vi i Styret ser det ikke lenger forsvarlig å arrangere Vinterblotet slik det er planlagt. Etter møter internt og samtale med HMS-rådgiver og dekan ved fakultetet har vi valgt å endre programmet til det som beskrives nedenfor.

Onsdag 11. mars
Gallaforestillingen av Chemikalen går som normalt. Vi vil likevel vise til rådene fra FHI som linket til øverst i denne mailen om å ta en egenvurdering både til oppmøte på selve gallaforestillingen og til etterfesten på The Mint.

Torsdag 12. mars
HyttepHaest avlyses. Vi i Styret ser det ikke som forsvarlig å arrangere et slikt type arrangement hvor vi viser til FHI sine retningslinjer til større arrangementer, her. Dette gjelder spesielt deltager-tettheten, alkoholkonsum, sanitærforhold og varighet på arrangement. Når det angår Baalvors vil vi ikke sette noen stopper for dette da Baalvors er et arrangement utendørs med lavere deltager-tetthet. Vi viser uansett igjen til FHIs anbefalinger om smitterisiko.

Fredag 13. mars
Gaukrenn vil per i dag arrangeres med modererte tiltak. Mer informasjon om dette kommer. Avrusning avlyses.

Lørdag 14. mars
StoorpHaest arrangeres som planlagt, men vi har valgt å trekke tilbake invitasjonen til alle eksterne styrer. Dette blir gjort med anbefaling fra dekanen for å potensielt ikke spre smitte til andre campus og foreninger. Ellers går programmet som informert om på forhånd. EpHterpHaest avlyses.

Søndag 15. mars
pSillis avlyses.

Vi er selvfølgelig lei oss over hvordan situasjonen har blitt, men ser det som vår plikt å legge til rette for å hindre spredning slik som alle de andre foreningene nå gjør. Når det kommer til de økonomiske aspektene rundt denne drastiske endringen har vi foreløpig ingen informasjon. Som et siste tiltak vil vi oppfordre til å ikke oppholde seg på HC-kontoret og all konsum av alkohol på Kontoret vi ikke bli tolerert til annen beskjed er gitt. Skulle det være noen spørsmål ber vi om at disse sendes på mail til Styret og ikke sendes til styremedlemmer individuelt.

Styret i Høiskolens Chemikerforening

Skrevet av Sigrid Sunde