Tirsdag 18. april arrangeres PhD Grand Prix!

Lurer du på hva en forsker driver med? Eller hva du kan bli når du er uteksaminert? Kanskje du er ute etter en underholdende og motiverende aften med humoristiske og faglige innslag fra våre eminente doktorgradsstipendiater ved NTNU? Uansett bør du ta turen til PhD Grand Prix tirsdag 18. april kl. 18.15 i R1!

Vi har blitt inspirert av formidlingskonkurransen Forsker Grand Prix, og lar doktorgradsstipendiater fra ulike institutter gi oss et innblikk i deres underlige univers! De 4 deltakerne har 5 korte minutter hver til å presentere det de forsker på, så her er det bare å sitte klar. PhD Grand Prix er arrangementet der motivasjonsforedrag og spektakulært show møtes – deltakerne skal konkurrere om å formidle forskningen sin på en underholdende og lærerik måte. Audiochromatene vil stille med lyd og lys til et fullkomment show. Vinneren av konkurransen vil kåres av et kunnskapsrikt og unikt dommerpanel, i tillegg til stemmer fra publikum. I dommerpanelet sitter Olaug Marie Aalen - sjef for Industrikomiteen, Gunnar Kåre Hansen - tidligere prosjektleder hos Forsker Grand Prix, og Øyvind Weiby Gregersen - dekan ved Fakultet for naturvitenskap.

Årets deltakere er:

Petter Tingelstad (Institutt for kjemisk prosessteknologi)

Alexander Willi Fiedler (Institutt for bioteknologi og matvitenskap)

Madeleine Gundersen (Institutt for bioteknologi og matvitenskap)

Divyata Vilas Rane (Institutt for bioteknologi og matvitenskap)

Arrangementet er gratis og åpent for alle klassetrinn! Påmeldingen åpner tirsdag 11. april kl. 12.00. Det er totalt 220 plasser, så ta gjerne med en venn eller ti og kom for å la deg inspirere! Vi lover kake, saft og show!

Skrevet av Vivi Gunnarsrud

Publisert 16. april 2023 11:13